כוחה של תיקווה

כוחה של תיקווה

בלילות חשוכים ונטולי עננים רואים בשמיים המון חושך ומיליארדי כוכבים.

אפשר לפחד מהאפילה הגדולה, להתפעל משלל האורות המנצנצים, וניתן גם לתהות כיצד בעולמו המופלא בעצם קיימים הפכים גמורים.

חשוב להבין שניתן למצוא פרחים יפים גם בשדות קוצניים, שבחושך לפעמים יש דברים מנצנצים, וביכולתנו לבחור במה אנו מתמקדים.

בנערותה אמא נשלחה למות ביחד עם משפחתה במחנה השמדה נורא. מספר מוות כחלחל קועקע על זרועה כדי לסמן את המועד בו זמנה עלי אדמות יפקע.

רצה הגורל והרוצחים היו צריכים עובדות ועובדים, ולכן במקום לחסל את כולם הם ערכו סלקציה כדי לבחור מי ישלח לעבודות כפייה ומי יומת בחניקה, ישרף ויעלה בארובה השמיימה.

אמא עוד לא הייתה בת שש עשרה, אבל ידעה שהיא חייבת קצת לשקר כדי להיבחר. כשהגיע תורה לעמוד מול דר יוזף מנגלה היא הכריזה את מספרה, גילה עם הגזמה קלה ומקצועה.

את מציירת או צובעת? שאל הנאצי שכן בגרמנית המילה זהה. “מציירת המפקד” ענתה הנערה.

הקצין המשועמם הבליע חיוך ושאל- “תוכלי לצייר את דיוקני?” אמא הרימה את מבטה, בחנה את האיש, אמרה בביטחון מזוייף- “יה וול” וחשה רעדה.

בתנועת יד קלה הצורר סימן לאמא לגשת לקבוצה שנראתה יותר כשירה, והיא שרדה את המלחמה, היחידה מכל משפחתה.

מסתבר שאמא באמת יודעת לצייר. בעבר היא גם ציירה דיוקנאות, אבל עיקר אהבתה זה לצייר פירחי בר שאותם היא מחפשת ומוצאת בשדות.

כשאמא נמצאת בחופשה היא לא מבזבזת את זמנה, וזאת משום שמאוד חשוב לה להיות פעילה. למעשה, בלי לעשות משהו מועיל אמא חשה שהיא לא מספיק מועילה. לפני יומיים הנערה שבה הבייתה מנסיעה ארוכה, והיום הראתה לנו כמה ציורים חדשים שהיא יצרה בזמן העדרה.

מה אפשר לומר? כל זה די מדהים בהתחשב בעובדה שלפני חמש שנים מלאו לאמא תשעים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן