תיקונים לשבועת האמונים
במגילה שהקימה את המדינה לאור חזון נביאי ציון מדובר על שיוויון, ביטחון ושאיפה לשלום במזרח התיכון.
בתורה הקדושה למאמינים בה כתוב שיש לסור מרע, לעשות טוב ולבקש הסדרה.
נראה שאין סתירה מהותית בין עיקרה של תורה לבין המצע של האומה שקמה לתחייה.
נראה די ברור מהנאמר למעלה שלשבטים היהודים בעצם יש גישה יש דומה, ולכן לא בדיוק ברור מדוע לפעמים יש מהומה. למעשה, המתפללים אפילו ממלמלים- “שים שלום” שלוש פעמים ביממה.
ציטוט:
תהילים ל”ד הוא המזמור השלושים וארבעה בספר תהילים (לפי המספור בוולגטה ובתרגום השבעים, המזמור ממוספר כמזמור ה-33). מזמור זה הוא אחד משלושה עשר המזמורים המשלבים בכותרתם אזכור לאירועים הקשורים בחייו של דוד. המזמור הוא אחד מעשרה מזמורים הפותחים במילה ‘לדוד'[1]. המזמור בנוי מאכרוסטיכון אלפביתי והחל מפסוק ב’ ועד פסוק כ”ג – כל פסוק נפתח באות אחרת מהאלפבית לפי הסדר. המזמור נפתח בכותרת ‘לְדָוִד’ שלא כדוגמת מזמורים אחרים הפותחים בכותרתם ב-‘מִזְמוֹר לְדָוִד’. מזמור זה נכלל בפסוקי דזמרא של שבת ויום טוב ונאמר לפני ברכו של תפילת שחרית. שלושה פסוקים מסוף המזמור:
”מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה. סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ.” (פס’ י”ג-ט”ו)
עד כאן ציטוט.
מי יודע? אולי כדאי להוסיף את הפסוק שלעיל לנוסח שבועת הנאמנות שמושמעת במליאה כדי למנוע עבריינות, כזבנות ושחיתות?
קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- עבריינים מנפנפים בקרדומים קדושים. קישור למאמר בשם- העם הישראלי מעדיף להיות חופשי.
ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.