רצחנות אינה מיצווה ביהדות

רצחנות אינה מיצווה ביהדות

ההיסטוריה מראה שלא התעללנו, שדדנו, עינינו, רצחנו וגירשנו את הספרדים המסכנים בשם אלוהים. בנוסף, השמועות על כך שהשמדנו מיליוני גרמנים נחמדים ותרבותיים רק בגלל שהם בלונדינים לא באמת מבוססות על נתונים אמיתיים.

העברים לא צלבו מטיף סלחני ורחום בירושלים אלא הרומאים. הם גם לא יזמו כיבוש אלים של השכנים אלא הסכימו להחלטת החלוקה של חבר העמים, ומייד הותקפו, ושוב נאלצו להגן על חיי התושבות והתושבים בלי הרבה עזרה מאחרים.

היהודים הביאו לעולם את האמונה באלוהים, סופי שבוע רגועים, כמה חגים וגם עשר מיצוות שמאפשרות חיי קהילה מכבדים ומתחשבים. הנוצרים מחשיבים את התורה היהודית לקדושה, ורק הוסיפו לה חמישה חומשים חדשים שמספרים על עלילותיו המופלאות של היהודי הנצרתי מלא הרחמים שהומת ביסורים רבים, לכאורה כדי לכפר על חטאי אחרים.

ללא קשר לכל הדברים האמורים, מאז אלפי שנים היהודים מאוד סבלו מרשעותם של הגויים שלא ממש כיבדו את ההוראות בכתובים. זה קרה מכיוון שהעברים היו פליטים ועקורים, ולפיכך חסרי הגנה וקצת שונים או מוזרים.

לאחרונה שוב בא מאמץ לפגוע, להזיק, לענות, להתעלל ולרצוח יהודים. הרשעים מאוד התאמצו לתת צידוק לדברים הזועתיים, לעודד תמיכה בפושעים, וגם לעודד גל אלים של שנאה כלפי העברים.

ציטוט:

ליברמן: “איראן מתכננת מתקפה כוללת על ישראל, של כל ציר הרשע – תוך שנתיים”

ציטוט:

נשיא איראן מאיים: “כל טעות של ישראל תוביל להשמדת חיפה ות”א”

עד כאן ציטוט.

אומנם, בכל דור ודור קמים על היהודים צוררים רשעים כדי לגרום להם נזקים לצרכים כלכליים או לשחרר לחצים, אבל עד כה נראה שעברים בדרך כלל שורדים בעוד שרודפיהם הופכים לזיכרונות היסטוריים עגומים או סיבה לחגים שמחים וטעימים.

עד היום, לא היה ממש קשה להשמיץ, להכפיש ואז גם להעניש בחומרה נוראה את האומה שלפי האגדה פעם לכאורה נבחרה על ידי השוכן במרום להביא לעולם מוסריות, התחשבות, ומסר אנושי ושוחר שלום.

הדבר יחיד שקבוע בעולמו זה שינוי מתמיד. בהתאם ולהבדיל ממצב האומה שכבר מספיק סבלה במשך אלפי שנה, היום יש לה מדינה, והיא עירנית, מאומנת, נחושה ובדרך כלל מוכנה בכל רגע לנטרל סכנה לקיומה.

אומנם, אין בהיסטוריה איזכורים לשום נזקים איומים ומחרידים שאי פעם גרמו לעולם היהודים. הם לא אחראיים למותם של המון מיליוני ילידי אמריקאים שדודים, הם לא המציאו גלגלי עינויים, אינקיוויזיטורים אכזריים או תאי גזים מפלצתיים שאינם ממש נוצריים, ואפילו לא כתבו אמנות לאומיות בהם כתוב במפורש שצריך לחסל את כל השכנים מחמת היותם קצת שונים.

יתכן שהעולם התרגל שאפשר להאשים את היהודים ולהשתמש בשנאה כנגדם כדי להצדיק מעשים שאינם אנושיים, חוקיים או מוסריים, אבל היום הישראלים חמושים, עצמאיים בארצם וכבר די נמאס להם להיות הקורבנות היחידים.

בעברית קלה, אנטישמיות היא מחלה כרונית עתיקה, אבל ניסיון להזיק לאומה העברית יגרום לתוקפים אותה חרטה, וזאת בשל יכולתה של ישראל להגן על עצמה בצורה יעילה אם אין ברירה.

עד היום כל הניסיונות להשמיד את העם היהודי כשלו, אבל הנזק היה נוראי. לשם שינוי, עכשיו ליהודים יש מדינה ולפי פירסומים זרים גם כמה אמצעים מאוד מפחידים. מסיבה זו לא באמת רצוי שתבוא הצגת תכלית לצעצועים המסוכנים שכנראה קצת תשנה את האקלים.

יתכן שלא בטוח שכדאי שוב לאיים על היהודים בהשמדה או להתלהם, שכן לשם שינוי הישראלים מסוגלים להגן על חייהם בנחישות יעילה ולחסל את אוייביהם. בתורה שלנו כתוב- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו. מצד שני, אם יש איום רצחני כלפינו בהחלט מותר לנטרלהו.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- סרבנות ועבריינות אינן מיצוות ביהדות. קישור למאמר בשם- האומה כבר מספיק סבלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן