רוסיה גם תקריב את סוריה?

רוסיה גם תקריב את סוריה?

מי שמארגן את ציר הרשע הוא כנראה הצאר של מוסקבה.

למרבה הצער, לאחר רצח מאות אלפי סורים די ברור שלא ממש אכפת לו ששותפים מוסלמים ישלמו מחירים גבוהים, כנראה בתיקווה שרוסיה תמכור יותר נפט אם במזרח התיכון לא ישארו מתקנים פעילים והוא יעשה לעצמו רווחים כלכליים נאים.

אם עד היום לא היה לגמרי ברור מי מפעיל את האיראנים שמפעילים טרוריסטים לבנונים, עזתיים וחות’ים, עכשיו העולם מבין מי מושך לכולם בחוטים, כנראה ממניעים חמדניים, אנוכיים ושתלטניים.

השנאה ליהודים או מתן זכויות הגדרה עצמית לפלסטינים לא באמת מעניינת את הצאר של הרוסים, שבעיקר רוצה לשלוט באחרים ולאגור לעצמו עוד רווחים.

בעבר העולם כבר ראה איך הסתה לשנאה כנגד האומה שכבר מספיק סבלה הייתה בצעם רק תירוץ למזימות השתלטות אלימה שגרמה למלחמה נוראה. ההבדל היום הוא שישראל התכוננה למערכה הזו במשך רוב זמן קיומה, והיא ערוכה, מצויידת, מאומנת ומוכנה להיות נחושה, כנראה בגלל ההיסטוריה הלאומית העגומה.

ציטוט:

המשטר הסורי צפוי להיות חלק מהעימות אם חיזבאללה יעמוד בפני מתקפה ישראלית נרחבת, כך נאמר בדיווח. כמו כן, סוגיית המעורבות של אסד במערכה הנוכחית נידונה בפגישתו לאחרונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהתקיימה במוסקבה.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, לפי המצב בסוריה נעשה לגמרי ברור שאיראן היא בעצם בובה שמנוצלת ומשתפת פעולה עם מזימה יותר גדולה, והדבר כנראה מאוד יזיק לה.

יתכן ששדות הנפט במיזרח התיכון לא יבערו כשתתלקח מערכה עזה ורק מערכות ההגנה האווירית של ציר הרשע יכשלו ויושמדו. אחרי שזה יקרה, אולי תהייה הזדמנות לשאול את יצרני הנפט אם הם רוצים הסדרה או השמדה, שהיא אפשרות פחות נעימה.

הצאר של מוסקבה כנראה מקווה שהמלחמה במזרח התיכון תעזור לו למכור יותר נפט ומערכות הגנה, ולהחליש את אמריקה. מבחן התוצאה יגלה אם הוא צדק או טעה.

סביר שלעת עתה השליט הרצחני לא מעלה על דעתו שמוסקבה עלולה להראות כמו עזה, לא רק טהראן הרחוקה. במידה ומערכות ההגנה שרוסיה סיפקה בכל הסביבה לא יצליחו לעצור את ישראל ושותפיה מלנטרל סכנה, אולי תבוא הבנה שאותן מערכות בדיוק לכאורה מגינות אצלו על עיר הבירה.

חוץ מזה, כבר די ברור מאז ימי גולדה והאולימפיאדה העצובה שישראל לא סולחת ולא שוכחת מי פגע בה בכוונה. גם בתקופה האחרונה ראשי אירגון הפשע נעלמים מהמפה בהתמדה, אפילו אם הם ישנים בשלווה במתחם שהוא לכאורה מוגן באווירה בטוחה ורגועה.

מעניין אם טייסים רוסיים ישמחו להקריב עצמם במאמץ להגן על השליט הרצחן של הסורים וירוצו להתמודד עם טייסים ישראלים. מי יודע? אולי נגלה זאת ביום מהימים.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- בלי צו מעצר הכל יבער. קישור למאמר בשם- התגובה לתגובה קצת מפחידה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן