פושע בינלאומי וביקור נימוסי

פושע בינלאומי וביקור נימוסי

לעת עתה, לסוריה ורוסיה יש כוחות צבאיים, ממש כאן בסביבה הקרובה. בדרך כלל, ישראל רגישה לסיכונים שיאיימו על שלומה או קיומה ולכן סביר שכבר מזמן כל מטרה זוהתה וסומנה.

בכוונה להטיל אימה הצאר של מוסקבה נוסע רק למדינות שלא יממשו את צו ההסגרה הבינלאומי נגדו, ומשם הוא מפריח איומים מפחידים בניסיון להרתיע יריבים. נשיא סוריה קיבל סיוע ממוסקבה, ומאות אלפי סורים מתו בסוריה. לאחרונה, רופא העיניים הרצחני נסע לבקר את פטרונו האכזרי.

במציאות, העבריין הנמלט ממוסקבה אינו אדם תמים שכן הוא פושע בינלאומי ורוצח המונים שמבוקש על ידי שופטים.

ציטוט:

פוטין נפגש עם אסד בקרמלין: “האזור בדרך להסלמה”

מנהיגי רוסיה וסוריה נפגשו במוסקבה על רקע המתיחות במזרח התיכון, ודנו בהתפתחויות השונות. פוטין, שכוחותיו פרוסים בסוריה, הזהיר ש”יש מגמה לקראת הסלמה, זה תקף באופן ישיר גם כלפי סוריה”

עד כאן ציטוט.

לשם שינוי, הצאר של רוסיה אומר דבר נכון שיש לו סיכוי.

בהחלט יתכן שלא תהייה לישראל ברירה אלא לנטרל סכנה בצפון בצורה זריזה ויעילה, ולמי שמאיים עליה זו כנראה סיבה לגמרי מוצדקת להבעת דאגה.

אולי הצאר לא ממש מבין, אבל בין אוקראינה לישראל המצב שונה לחלוטין. לא בטוח שכדי לעצבן את היהודים, שעד כה הם יחסית מאופקים, אפילו לאחר ההדגמה הקטנה שניתנה לתימנים ולאיראנים.

במלחמה כל הצדדים סובלים, אבל לא לכולם יש את האמצעים והיכולות שיש לישראלים. הצאר באמת רוצה לראות ניסוי כלים לצרכים כלכליים? מי יקנה אמצעים רוסיים במידה והם ימצאו לא יעילים?

ניסיון להחריב את תל אביב יסתיים בחורבן הרבה יותר מרהיב. פעם שמשון העביר את המסר, ואנו עם שזוכר.

מעניין מתי הצאר של רוסיה יטייל לטהראן היפה כדי להודיע שם שגם איראן ולא רק הכוחות בסוריה נמצאת בסכנה קיומית חמורה? לא יפה רק להתריע בפני סוריה וסתם לתת לאיראנים תחושה שהכל לכאורה כשורה ושאין בעייה.

במציאות, הסכנה שמרחפת מעל איראן הרבה יותר גדולה מזו שמאיימת על שלומם וקיומם של הכוחות בסוריה, וזאת כנראה בגלל הקירבה. סך הכל, יש אמצעים שעדיף להפעיל רחוק מהמדינה כדי למנוע סכנה.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן