נחישות תעצור עבריינות

נחישות תעצור עבריינות

במאמץ להושיע את הדמוקרטיה מפני ניזקה של כנפוייה עבריינית שפושע בראשה לא פעם עלתה ההצעה לשנות גישה ולעבור לפעולה יותר נחושה. האמירה- “זה לא יגמר עד שהפושע יעצר” עלתה לפחות פעמיים אם לא יותר.

סך הכל, פושעים, חוטאים ועבריינים סידרתיים מצפצפים על חוקים, הגבלים והסכמים, וכל האמצעים הללו אינם יעילים כשיש צורך להציב בפני המזיקים המסוכנים גבולות נחושים וברורים.

במילים אחרות, צריך לדבר עם פושעים אלימים בשפה שהם מבינים ומכבדים, ולכן אסור לנסות להיות עימם נחמדים, מתחשבים, סלחניים ומנומסים שכן זה רק גורם להם לחשוב שהיריבים מפחדים או מתרפסים.

למעשה, אותה שיטה בדיוק היא הדרך הנכונה לנהוג בטרוריסטים רצחניים וסרבניים, ברודנים כוחניים ואכזריים ולא רק בפוליטיקאים כוחניים ונכלוליים שבוגדים בשבועת האמונים לצרכים אנוכיים ומסתבכים עד צוואר בפלילים כאילו אין אלוהים.

בעברית קלה, יש צורך להגן על הדמוקרטיה מפני הפושע שמסכן אותה כדי למלט עצמו מהדחה, הרשעה וישיבה בתא. כל השהייה תסכן את האומה שכבר מספיק סבלה, ויש צורך מיידי למנוע מלחמה איומה.

חלילה, אין להפיץ הסתה פסולה ולשלהב את ההמונים בטענה שהעבריין הוא בוגד שמהווה סכנה נוראה למדינה, שכן הוא אחראי לאסון נורא ומסרב להסדרה. סך הכל, שנאה אינה עיקרה של תורה ופגיעה באחרים היא חטא נורא. לא בטוח שרבני הקיבוצים יתנו לכזו מזימה הכשרה קדושה.

מצד שני, לדמוקרטיה יש הרבה כלים שבהם ניתן לעשות שימוש אזרחי שאינו אלים, ובכל זאת לנצח פושעים סידרתיים.

מרי אזרחי ודמוקרטי שאינו אלים מאוד מפחיד את הנאשם בפלילים. מצד שני, מהומות אימים לא ממש יגרמו לו להסכים להסכמים, שכן הוא יותר חושש מהרשעה וישיבה מאחורי סורגים במידה וחלילה יחתמו הסכמים.

מה שיסייע במערכה כנגד הכנופייה המזיקה זה התערבות הערכאה העליונה ופעולה נחושה ומגובה של שירות הביטחון הכללי במדינה. מעצר הפושע עד לתום ההליכים המשפטיים יוודא שההתדרדרות נעצרת ואולי יבואו שיפורים.

חוץ מזה, האופוזיציה צריכה להתארגן ולהקים ממשלה חלופית שתשדר אחדות, תראה אחריות ותציג לציבור חלופות ראויות בלי האשמות פליליות או אחריות לאסונות.

במידה והעבריין המסוכן לא יעצר מהר המצב לא ישתפר אלא רק ימשיך להתדרדר.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- לעבריין המסוכן נגמר הזמן. קישור למאמר בשם- עבריינות, סרבנות וחוסר אחריות. קישור למאמר בשם- פידיון שבויים והסדרים אזוריים. קישור למאמר בשם- העיסקה פוצצה בצורה יזומה? קישור למאמר בשם- ממשלה עבריינית זו בעייה לאומית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן