ממשלה עבריינית זו בעייה לאומית

ממשלה עבריינית זו בעייה לאומית

בדמוקרטיה הציבור מוזמן מידי פעם לבחור נציגות ונציגים כדי שישרתו את טובת העם. אם חלילה בא כישלון מלא יגון בחירות יכולות לשנות את הרכב היושבים בשילטון בגלל הנזק והביזיון.

לכאורה, העם בדמוקרטיה חופשית הוא הריבון שמחליט מי יושב בשילטון, אבל במציאות אין להמון יכולת לשנות את החוק שהוא הפוסק העליון. פעם העם בחר באופן דמוקרטי בפרה וערך הילולה עליזה סביבה, אבל אז בא משה והביא את התורה, שהיא עדיפה.

מסיבה זו, אפילו הדמוקרטיה הכי גדולה וחזקה בוחרת מועמד או מועמדת משתי מפלגות מרכזיות. אחת יותר לאומנית, כוחנית וקשוחה, והשנייה יותר סובלנית, חברתית ורכה, אבל שני הגושים מחוייבים לחוקת המדינה, שהיא דמוקרטיה.

בארצות הברית לא בוחרים בין דמוקרטיה לממלכה, או בין דמוקרטיה לדיקטטורה. שתי המפלגות המרכזיות הן דמוקרטיות ומחוייבות לחוק במדינה.

בעברית קלה, בדמוקרטיה החוק קובע, ללא קשר לטעמה המשתנה של האוכלוסייה או לרצונה האישי של ההנהגה שניבחרה. זה המצב מפני שדמוקרטיה אינה ממלכה ולכן כולם שווים בפני חוקיה, אפילו בני משפחה.

ציטוט:

בג”ץ הורה למשרד החוץ וליאיר נתניהו להשיב לעתירה לביטול הדרכון הדיפלומטי שקיבל.

לפי החלטת השופט יצחק עמית, גם מקבלי הדרכונים, בהם פעילים מרכזיים בליכוד, מתבקשים להגיב על העתירה. בדצמבר חשף “הארץ” כי שר החוץ דאז אלי כהן הנפיק את הדרכונים שלא על פי עמדת אנשי המקצוע במשרד.

ציטוט:

בתום חקירה סמויה: חוקרי להב 433 פשטו על משרד החוץ.
החוקרים הגיעו למטה בירושלים, ערכו חיפוש במשרדים ותפסו חומרים רלוונטיים לצורך המשך החקירה • החשד: במשרד החוץ הנפיקו דרכונים דיפלומטיים למי שלא היו זכאים להם.

דרכון דיפלומטי הוא מסמך רשמי המונפק לדיפלומטים ולבעלי תפקידים בכירים במדינה, ומקנה זכויות וחסינויות מיוחדות בעת שהייה במדינות זרות. הנפקת דרכון כזה למי שאינו זכאי לו עלולה להוות עבירה חמורה על החוק.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? יורש היצר אינו דיפלומט שעבר הכשרה, למד את העבודה העדינה וניבחר לייצג את המדינה בזכות מסירות, התמדה ועבודה קשה. ללא קשר, העבריין המורשע משום מה זכה בדרכון דיפלומטי שמאפשר לו גישה נוחה והטבה, כאילו שהוא נושא במשרה ציבורית רמה או חשובה.

בקיצור, משרד החוץ לכאורה שיתף פעולה עם עבירה חמורה, במודע וכנראה כדי כדי לשמח את המורשעת הלקוייה, וזה לא כשורה.

בהחלט ניתן להוסיף גם את החטא הקטן הזה לרשימת החטאים הארוכה שעד כה צברה לעצמה המשפחה עם הסיבוכים בערכאה.

בשלב זה, חלק ניכר מחברי וחברות הכנופייה גם הם מסובכים עד צוואר באיזה חקירה. הפושע שהנאשם בפלילים מינה לפקד על המשטרה ניסה למנוע העברת סיוע לאוכלוסייה וגם אחראי על פשעי מלחמה שלכאורה בוצעו במתקן כליאה.

שרת התחבורה לא עצרה באדום, ואפילו בית המשפט העליון הסביר לה שמה שהיא עשתה דבר שאינו נכון. השר הממונה על האוצר הלאומי מתאמץ להפר את החוק הבינלאומי ולקדם סיפוח אזרחי, שר המשפטים מסרב לעשות את תפקידו ולמנות שופטים, וציפצוף על רמזורים אדומים גרם לשר המשטרה לעשות לתאונה עם נפגעים.

עכשיו נתעסק עם דרכונים דיפלומטיים שניתנו לאנשים שאינם זכאים להטבות ופינוקים? פשוט מדהים לכמה נזקים גורמים קומץ פושעים סידרתיים, ועוד לא דובר על הסרבנות להסדרים, המחדלים המזעזעים, האסונות הלאומיים והסיכונים הביטחוניים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- החוק הוא הריבון, לא ההמון. קישור למאמר בשם- המצב לפני התשעה באב.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

5 thoughts on “ממשלה עבריינית זו בעייה לאומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן