לשון הרע זו בעייה מטרידה

לשון הרע זו בעייה מטרידה

השיטה הכי יעילה לייבש ביצה עכורה שסרחה היא לחשוף אותה לאורה המחטא של החמה.

הסתרה, יציאה להתקפה פרועה וניסיונות נואשים להטיל רפש בוצני על אחרים לא באמת יעזרו ליושבי המדמנה עם הצחנה. מי יודע? אולי מגיש תביעת השווא ינסה להוציא הכחשה למתועד במצלמה? סך הכל, זו שיטת הרזייה ידועה.

מצד שני, עכשיו הציבור ידע שלא רק שהעבריין המרושע תועד מבצע פשע במשך שעה ארוכה, לכאורה, אלא שברוב חוצפתו הוא גם הגיש תביעה בטענה שחשיפת מעלליו המזעזעים, הגסים והפוגעניים לפרהסיה בידיעות אחרונות, ואז גם אצלנו, לכאורה גרמה לו לחוש קצת בושה בפני חברים המומים ובני משפחה מזועזעים.

הפיצויים הצנועים הנידרשים על העלבון לכאורה יכולים לשמש תשלום ראשון לדירה, ויהייה די נחמד למתלונן שבור הלב לקבל אותם ללא מאמץ רב או שנים של עבודה.

בגלל שיש מצד השילטון בציון המון ניסיונות להשתיק, לאיים ולהפחיד את משמיעי הביקורות, אולי חשוב שהציבור יקבל כמה דוגמאות לרדיפות הזדוניות.

כמובן שעיתון ברשת אינו ידיעות אחרונות, אבל דווקא בגלל זה חשוב שמישהו יספק דיעות בלי חשש מתוצאות כלכליות שחלילה שיפגעו בהכנסות או בביקוש לפירסומות. למעשה, אצלנו אין שותפים עם מזומנים, ואנו די עצמאיים. סך הכל ולהבדיל ממה שבו מאמינים חמדנים תאוותניים כסף זה לא הכל בחיים.

ציטוט:

תגובת דר רון קראוס לתביעת הוצאת לשון הרע ובקשת פיצויים ללא הוכחת נזק.

מאמר המתאר אלימות מילולית קשה, שכוללת עבירה על חוק איסור הטרדה על רקע נטייה, וכן השמעת אשמות חמורות וחסרות שחר בבגידה בביטחון מדינה שבעצם מהוות התרת דם, הפצת דיבה רעה, וכן השמעת בלע והסתה, פורסם בידיעות אחרונות באופן ציבורי.

דר רון קראוס מייסד עיתון ברשת ציטט את המפורסם לציבור והוסיף שכנראה יש גם בעייה במשטרה, שפושע מורשע בראשה. סך הכל, לפי המדווח לפרהסיה השוטרים לא מנעו את ביצוע העבירה במשך שעות רבות, לכאורה.

מאז שנים עיתון ברשת מקפיד לפרסם דברים אמינים המבוססים על תיעודים ודיווחים ציבוריים ולא ממציא סיפורים. אמירת האמת שכבר פורסמה בידיעות אחרונות לפרהסיה ביחד עם תיעוד והוכחה לאירוע, והבעת דיעה לגבי המדווח לציבור לא מהווה שום עבירה.

במשפטית צחה הטיעון נקרא- אמת דיברתי.

פרט לכך, מאוד תמוה ואף חשוד שהמתלונן הגיש תביעה דווקא כנגד מספר אנשים פרטיים, עיתון ברשת ודר רון קראוס, שהרי הדיווח והתיעוד פורסם בידיעות אחרונות למדינה כולה, והמתלונן אפילו מצטט את שם הכתב ופירטי הכתבה אבל משום מה לא מלונן עליו.

ציטוט מהכתבה המוזכרת בידיעות אחרונות:

במשך שעות ארוכות עמד לביא כהן בצומת הסמוך לכיכר אגרנט בירושלים, עם מגפון וצעיף של בית”ר ירושלים, וקרא קריאות חריפות לעבר המפגינים למען שחרור החטופים ונגד הממשלה. בין היתר, נצפה אומר למפגינה “איך שרפו אתכם, בגללכם בא 7/10”, וקילל גם להט”ב שחלף לידו: “איך זה לקבל בחור? רמי, תיזהר, שלא ידביק אותך”.

ציטוט.

לשון החוק- איסור הטרדה מינית על רקע נטייה מינית.

אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני המופנות אל אדם על רקע נטייתו המינית, עשויות להיחשב כהטרדה מינית. לנפגע מהטרדה מינית על רקע נטייתו המינית עומדים שורה של זכויות והליכים שביכולתו לנקוט כנגד המטריד. במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה יכול הנפגע לנקוט הליכים נגד המעסיק. למידע נוסף, ראו החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ”ח-1998.

עד כאן ציטוט.

מעניין שמי שתועד מפר את החוק במשך שעות אל מול שוטרים מבודחים בעודו מקלל, תוקף מילולית, משמיץ, מאשים בבגידה ומסית לא חש בושה להגדיל עשות ולקבל עוד חשיפה ציבורית.

בהחלט יתכן שהנכתב לעיל ישמש עילה לעוד תביעה בעוון הוצאת לשון הרע, אפילו שבעיתון ברשת אנו מאוד מקפידים על אמירת האמת לאמיתה. למעשה, אם בוצעה איזה שגיאת כתיב בשגגה אנו מתנצלים מעומק הלב ולוקחים אחריות מלאה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- לשון הרע או בושה מחשיפה? קישור למאמר בשם- כבוד השר כבר הורשע בעבר. קישור למאמר בשם- אולי הליקויים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן