לשון הרע או בושה מחשיפה?

לשון הרע או בושה מחשיפה?

המפגין שקילל מפגינים לא אלימים במשך שעות ואז עוד הודה בחום לשוטרים ניגש לבית הדין, שילם מזומנים, ותבע את עלבונו. לטענתו נפגע שמו, מעמדו וגם הכבוד הרב שכולם רוחשים ורוחשות לו.

מה אפשר לומר? ניתן להבין לליבו של הצדיק התמים שכנראה לא חשב שדבריו ומעשיו המזעזעים, התוקפניים והפוגעניים יתועדו ויפורסמו ברבים.

בית המשפט כנראה שש לסייע לאומללים שכבודם נרמס בציבורי ללא כל סיבה. הוא מסכים לקחת כסף מכל מי שבא, במיוחד אם יש צורך דחוף להגיב לכתב האשמה בהפצת לשון הרע, ומבקש תגובה לעלילה ללא השהייה מרובה.

למרבה המזל, מי שמעביר כתבות שפורסמו ברבים לעיון אחרות ואחרים אינו אחראי לצילומים ולדיווחים. בדרך כלל, לכל עיתון מכובד וגדול יש צוות משפטי שבודק שאין אצלו פרסומים שאינם מבוססים.

במשפטית צחה קוראים לדבר הזה- אמת דיברתי, ואם כך הוא הדבר הרי אין באמת סיבה להגיש תביעה זעופה או אפילו להתרגש כשבא ניסיון זדוני להפחדה והשתקה.

התובע הנעלב מוזמן להגיש עוד תביעה זועפת ולספר לבית המשפט שעיתון ברשת לכאורה ממשיך סתם לספר דברים שאינם נכונים, ובכך גורם לנזקים עצומים.

כאמור, הצגת התביעה שהגיעה אלינו בעוון ציטוט מאמר מהעיתון כנראה שוב תראה שאמת דיברנו.

מצד שני, לא בטוח שהאמת או הצדק מעניינים את הנעלבים התובעים המון כספים, אולי בתיקווה להסתדר בחיים על חשבון אחרים.

למעשה, דומה שהמפורסמים הנעלבים בעיקר רוצים להראות מפחידים ולקחת מאחרים כספים בגלל שצילמו אותם מציקים בגסות רבה לאחרים, ועוד אל מול שוטרים אדישים.

המתלונן הגיש תביעה רשמית לבית משפט, ובכך גרם לכמה אנשים ועיתון להיות רשומים כנאשמים.
ניסיון זדוני לפגוע בשמם הטוב של אנשים ללא צידוקים נחשב עילה להגשת תביעת דיבה בערכאה, עם פיצויים בעבור הנזקים. יתכן שתובע יהפוך לנתבע.

בעברית קלה, מי שתועד על ידי כתב ידיעות אחרונות נוהג באלימות מילולית גסה הגיש תלונת שווא, וזאת בכוונה לגרום לפגיעה במי שחשף את הפרשה, שעלולה להסתיים בהענשת המעליל עלילה בכוונה רעה.

ציטוט מדיברי הנעלב שהגיש תביעה בעוון הוצאת לשון הרע, וזו לא בדיחה:

קילל מפגינים בירושלים במשך שעות, והודה לשוטרים: “קיבלתי שמירה אישית” | צפו.

כשהוא חמוש במגפון וצעיף של בית”ר ירושלים, לביא כהן קילל במשך שעות את המפגינים שמחו נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים – תוך שנהנה כל הזמן הזה מאבטחה צמודה של שוטרים ולוחמי מג”ב. בין היתר צעק למפגין עם דגל גאווה: “איך זה לקבל בחור?”, והטיח במפגינים: “לכו לרפיח, בוגדים, 7/10 קרה רק בגללכם”

עד כאן מדיברי המתלונן, שבאופן כללי טוען בפני בית המשפט שהוא לכאורה מאוד נפגע ונעלב כשציטטו את דבריו וצילמו את מעשיו.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- כבוד השר כבר הורשע בעבר. קישור למאמר בשם- אולי הליקויים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “לשון הרע או בושה מחשיפה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן