יש אתגרים בחיים

יש אתגרים בחיים

לצמוח לצד פלגי מיים זורמים זה כנראה חלומו הרטוב של כל זרע שאי פעם יצא למסע מרתק כדי לנסות להתחיל חיים חדשים.

למרבה הצער, לא בכל מקום בארץ הקודש נובעים מעיינות צלולים, זכים וקרים. למעשה, האקלים כאן מאוד נעים אבל גם קצת שחון, מהביל, שרבי או מאוד חמים, ולא כל חורף מתקבצים לנו מספיק עננים כדי להמטיר מספיק מיים לשדות הצמאים.

ככה זה בחיים. מי אמר שהם קלים או תמיד נעימים ורגועים אם רק ממלמלים תפילה שלוש פעמים ביום, מכבדים ימים קדושים, מפרים חוקים ממלכתיים, לא מגדלים ביכורים או משלמים מיסים ובעיקר סוחטים תקציבים ומעיינים בכתובים בחדרים ממוזגים?

לתאנה, שהיא אחת משבעת המינים המקומיים, יש יכולת מדהימה שדי מזכירה את יכולת השרידות של האומה שכבר מספר סבלה. למרבה הפלא היא אפילו לא צריכה להיות שתולה על פלגי מיים, אפילו שזו העדפתה. לפעמים היא מסתפקת בחריץ קטן בסלע כדי להשתרש באבק שהצטבר בשקע, להאבק על קיומה, ללבלב ולטפח את פגיה.

ובחזרה למציאות העגומה. לאחרונה התגלה שהפושע הסידרתי גם בגד בשבועת הנאמנות שניתנה, כנראה בעבור עמלה, ולא רק אחראי לאסון לאומי, ביטחוני, חברתי ומדיני איום נורא.

יודע דבר מספרים שעברנו את פרעה, את אנטיוכוס, חלמניצקי, נבוכדנצר, קוזקים אלימים ורשעים, ספרדים אכזריים וחמדניים שכנראה לא ממש הבינו שנוצרים אמורים להיות רחומים וסלחניים, ואפילו צוררים רצחניים שגרמו למותם של מיליונים רבים.

על אף כל המאמצים להשמיד את היהודים הנה אנו עדין כאן, ממש כמו עץ התאנה, שמוצא דרכים מפליאות ומדהימות להאחז בחיים, גם כשהם קשים.

קישור למאמר בשם- המהפכה הישראלית אינה צרפתית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן