התורה, המגילה וההסתה לשנאה

התורה, המגילה וההסתה לשנאה

בגלל הסתה מתמידה לשנאה שאינה עיקרה של תורה, רצח נורא בוצע והאומה הוסתה מנתיבה. במדינה הושקו, זובלו, טופחו וצמחו עוד הרבה עשבים שוטים שכנראה לא מבינים מה כתוב במגילה, ובמקום לרכוש השכלה נסחפו אחרי הנדסת תודעה.

בתורה כתוב שבכל פעם שהעם הנבחר נהה אחר אמונות שווא והתלהב מאיזה עגל זהב הגיעו לו עונשים קשים, ואת חלקם אנו זוכרים בצער וחרטה עד עכשיו.

הרבה חובשי הכיפה נלהבים אולי שכחו שכתוב בכתובים הקדושים- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו, ובמקום לקיים את המיצווה החשובה הם מטיפים לאיבה, גזענות, סרבנות, מרדנות, עבריינות וטינה אלימה.

אפשר לחשוב שהבורות המדהימה זה דבר משעשע אבל הוא בעצם בעייה לאומית שמעוררת דאגה רבה.

יתכן שלא כולם למדו אזרחות והסטוריה? מישהו לא לימד את הדור הבא מה כתוב בתורה ומה קרה לאומה שכבר מספיק סבלה? מישהו בטעות מאמין שהתורה קוראת למלחמה מתמידה ונקמה? זה עיקר המסר שבה? מה אומרים הילל הזקן והרב עקיבא לגבי עיקרה? מה כתוב אצלנו במגילה? מי היה אחראי לרמת ההשכלה במדינה עד עתה ולמה להרבה אנשים אין אותה? לא כדאי גם ללמוד לימודי ליבה?

אולי חשוב לעסוק בהסברה לגבי הכתוב בתורה ולפרט בקצרה את עקרונות הדמוקרטיה כדי להתגבר על ההסתה לסרבנות, גזענות, בורות ושנאה? בבקשה, הלהלן בא מהמגילה הרשמית של המדינה, ואין שם שום איזכור לרצון במלחמה מתמידה לצורכי הרתעה או נקמה.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

בקיצור, כל מי שסבור שהשוכן במרומים מבקש שנפגע באחרים ונסרב להסדרים מצילי חיים מראה שאין לו אלוהים. במציאות, בבסיס כל הדתות והחוקים נמצא הרעיון שאסור לפגוע או חלילה להזיק לאחרים. מה לעשות שבורים מוסתים ומשולהבים לא תמיד מבינים רעיונות פשוטים.

כל מי שמוכן לחיות לצידנו מוזמן, אהלן וסהלן. הזוממים לכלותנו ולהיות כאן במקומנו שמים עצמם במצב מסוכן.

מי יודע? אולי בגלל ההשפעה הרעה של הסתה לשנאה וחוסר ידיעה כתוב שרק גיבורים מסוגלים לשלוט ביצרים רעים. כל האחרים הם כנראה חוטאים מזיקים ומסוכנים שמסתבכים עד צוואר בפלילים. למעשה, לפושעים סידרתיים יש נטייה להקיף עצמם בעבריינים כדי לחוש שהמעללים הם שיגרתיים או מקובלים.

יחד ננצח. בסוף המערכה האזרחית להצלת הדמוקרטיה העברית האורווה שסרחה טטוהר, ולא יוותר ריח.

קיושר למגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- מערכה אזרחית להצלת הדמוקרטיה העברית.קישור למאמר בשם- מחאה חוקית והנהלה עבריינית. קישור למאמר בשם- תביעה ייצוגית כנגד משטרה עבריינית. קישור למאמר בשם- תהייה חקירה לאסון שגרם הפושע.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן