השותפים מאוכזבים מנוכלים סידרתיים?

השותפים מאוכזבים מנוכלים סידרתיים?

כנראה שמרוב אירועים מרגשים, עצובים, עגומים, מטרידים, כואבים, מעצבנים, מכעיסים, מפחידים, מקוממים ומרגיזים מידי פעם יש כשלים, שגיאים או פגמים בשלל הדיווחים לגבי המתרחש במדינת היהודים.

מהסיבה שלעיל, מידי פעם יש צורך לנסות להסביר לפרהסיה את המופיע בכותרות, שכן לא פעם ההודעות הם קצת מבלבלות, משונות, תמוהות, לא מדוייקות, חלקיות או סתם לגמרי מטעות.

ציטוט:

על החרדים להחליט אם לנטוש כעת, או להתרסק יחד עם נתניהו.

ברית נתניהו-דרעי-גפני עיצבה את הפוליטיקה הישראלית המודרנית, אך בעוד ראש הממשלה נחוש להשאיר אחריו אדמה חרוכה – מנהיגי המפלגות החרדיות נמצאים בדילמה סבוכה הרבה יותר.

עד כאן ציטוט.

חלילה, ראש הכנופייה לא יוכל לספק לשותפים החמדניים את הסחורה ובית המשפט יקבע שאפלייה אסורה בדמוקרטיה תבוא בעייה. סך הכל, הסחטנים שמתחזים לכשרים כבר לא יהיו מסוגלים לשדוד תקציבים ציבוריים ולחמוק מציות לחוקים, וחלילה גם יחייבו אותם לתרום למדינה לסייע לאחרים.

בשלב זה, עוד לא ברור מה יקרה, ומאמינים גם סבורים שזו יכולת השמורה לבורא. מצד שני, כבר עכשיו ברור שהרצון לסייע לפושע שבשילטון נעשתה בעיקר כדי לקבל המון ממון בלי לשרת את ציון. בתורה מצווה עלינו להמנע מניאוף ובגידה, להזהר מחמדנות ומהשמעת שקרים בוטים לקהילה. לפיכך, התמיכה הכשרה בעצם נעשית מסיבה כלכלית, לא בגלל כבוד לחוטא סידרתי שירשע.

למה שהמתחזים ליהודים ישארו נאמנים לנותן השלמונים מכספם של אחרים אם הוא לא מסוגל לספק את זחורה ולעזור לבדלנים המרדניים?

מצד שני, לא ממש בטוח שהדמוקרטים הציונים יתנו תקציבים נדיבים למשתמטים שלא מגדלים ביכורים, לא משרתים ולא תורמים, ולפיכך חכמי התורה כנראה חשים נבוכים, מבוהלים, מודאגים וחרדגים.

הציטוט למעלה מסביר את ההתלבטות של המתמחים בסחטנות והתחמקות. במציאות, זה לא באמת משנה אם העכברים בשחורים ינסו להמלט מספינת השודדים המחוררת, השוקעת והדולפת.

מה שאולי דורש תיקון בפרסום זה העובדה שלא רק החרדים יסבלו מנזקים קשים כאשר הנאשם בפלילים ינווט אותנו לכיוון סלעים חדים ומסוכנים. כולנו מטלטלים באותה סירה, ולכן הכישלון של השילטון עלול לגרום נזק גדול לכל תושבי ציון, וזה חלילה ביא אסון.

[הצבעת אי אימון קונסטרוקטיבי יכולה לביא לשיפור מיידי במצב הלאומי. שירות לאומי או אזרחי יכול להוות פתרון מצויין לכל קהילה שלא רוצה בגלל דתה או אמונתה לאחוז בנשק ולהגן על המדינה. בצורה זו כולם יתרמו, ותהייה פחות אפלייה.

אין חובה לפתוח במלחמה קדושה בגלל סחיטה כשרה שכבר נמאסה על הקהילה שכן עובדת לפרנסתה. סך הכל, גידול ביכורים ומתן עזרה לקהילה הן מיצוות חשובות מהתורה. אין שום איסור ללמוד תורה או או לממלמל תפילה מלאת תיקווה ובאותו זמן גם לפרנס משפחה או לתרום למדינה.

בכל העולם יהודים מתפרנסים ותורמים המון שנים. למה שדווקא בארץ הקודש יגדלו משתמטים חמדניים שלא מביאים ביכורים או עובדים שישה ימים לפני שהם נחים בימים קדושים?

קושור למאמר בארץ. קישוור למאמר בשם- סחיטה כשרה וקרדום קדושה. קישור למאמר בשם- אולי עמלה זו התשובה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “השותפים מאוכזבים מנוכלים סידרתיים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן