המערכה להצלת הדמוקרטיה

המערכה להצלת הדמוקרטיה

לא מזמן עלה כאן מאמר בשם- הנשיא ממלכתי ואחראי. למרבה השמחה, הכותרות בעיתונים היומיים מלמדות שהאמירה דנה בדבר שהוא כנראה אמיתי.

ציטוט:

הרצוג מציע לנתניהו: הטקס הממלכתי יתקיים בבית הנשיא, ללא סממנים פוליטיים.
בעקבות המחלוקת סביב הטקס לציון טבח 7 באוקטובר, פנה נשיא המדינה לראש הממשלה והציע להוביל בעצמו את הארגון “תוך שיח רציף וקשוב עם הגורמים הנוגעים בדבר, מדיניים וחברתיים-קהילתיים כאחד”. הוא הוסיף כי הצעתו נועדה “לטובת הנמכת להבות המחלוקת ומניעת ריב ומדון מיותרים בין חלקי העם”.

ציטוט:

הנשיא התעמת עם מפגינים נגד נתניהו מחוץ לביתו, הבהיר כי הוא קורא לאחדות – וכשנשאל אם הוא חושב שתהיה כזו גם עם בן גביר השיב: “את הכהניסטים בוודאי שצריך להוציא”. המוחים הטיחו בו כי הוא אינו עושה מספיק, בצל מחאתם, והרצוג לא נותר חייב: “הדמוקרטיה תנצח. אם אראה סכנה – אעמוד בראש המחנה.

לא לגמרי ברור מדוע כבוד הנשיא אינו תומך במפגינים כנגד הנאשם הפלילי, ומדוע הוא לא דורש לסלק את העבריין המורשע שאחראי לפשעי מלחמה ללא השהייה.

יכול להיות שעדיין אין לו הבנה שקיימת סכנה לדמוקרטיה ומתחוללת מלחמה. מצד שני, טוב לדעת שאם המצב הנורא חלילה יורע אז הנשיא יתייצב בראש המחאה ויביע דיעה שתביא ישועה לאומה שכבר מספיק סבלה.

עד כאן ציטוט.

כאמור, הנשיא פועל באופן אחראי וממלכתי למען כלל העם הישראלי. ההצעה להידברות סובלנית והוצאת הויכוח הפוליטי מטקס שנועד להנציח אסון לאומי היא רעיון גאוני.

בעזרת השם, הממשלה שאחראית למחדל שמאוד פגע במדינה לא תתעקש לקיים טקס מרהיב לזכר הכישלון שלה רק בגלל ששרה שהסתבכה רוצה לנהל את ההפקה בתקציב נדיב שמגיע מאלה שכן מתגייסים לצבא ומשלמים מס הכנסה.

מעניין מתי כבוד הנשיא יחליט שלטובת אחדות המדינה, הימנעות ממלחמה אזורית איומה ושימור הדמוקרטיה אולי הוא יכול גם להביע דיעה לגבי ההנהלה העבריינית שכשלה וגרמה לאסון נורא.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הנשיא ממלכתי ואחראי. קישור למאמר בשם- עבריינות, סרבנות וחוסר אחריות. קישור למאמר בשם- פידיון שבויים והסדרים אזוריים. קישור למאמר בשם- העיסקה פוצצה בצורה יזומה? קישור למאמר בשם- ממשלה עבריינית זו בעייה לאומית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן