החוקים שולטים, לא עבריינים

החוקים שולטים, לא עבריינים

מסופר שהעם הנבחר פעם בחר באופן דמוקרטי לסגוד לפרה זהובה רק בגלל שמשה התמהמה לשוב עם החוקים מההר. מרוב עצבים, המנהיג שבר את הלוחות הכבדים ולא הייתה ברירה אלא להביא עותק משוחזר.

הסיפור המעניין מלמד שלציבור יש נטייה לסטות מדרכה של תורה, והמגילה העתיקה מלאה באזהרות מהבעייה. למעשה, זה די ברור, כשיש הפרה באה הענשה, וחוזר חלילה.

על אף קיומן של כמה גירסאות מצויינות, דומה שעיקרה של תורה נמצא בפסוק הבא: סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו. למעשה, ההוראה לא לעולל לזולתך מה שלא היה נעים לך וכן- “ואהבת לרעך כמוך”, מבטאים אמירה די זהה.

יהודים טובים מכבדים את החוקים ולא חוטאים או מזיקים לאחרים. למרבה הצער, בגלל הסתה מתמידה צמחו בארץ מתחזים לכשרים שאולי מגדלים שערות על הפנים, אבל שנאה, פלגנות, אלימות ומרדנות הם אצלם המניעים העיקריים.

ציטוט:

אחרי כמעט שבועיים, המשטרה ומצ”ח הודיעו שפתחו בחקירת הפריצות לבסיסים.
ב-29 ביולי חדרו מפגינים רבים לשדה תימן ואז לבסיס בית ליד במחאה על מעצר אנשי המילואים בחשודים בהתעללות במחבל חמאס • מאז לא בוצעו מעצרים, וכעת דובר צה”ל והמשטרה אישרו לראשונה כי נפתחה חקירה בנושא.

עד כאן ציטוט בעל משמעות.

בעברית קלה, כנופיית ההנהלה זממה התעלם מהבעייה הנפיצה שבעצם חושפת מרד גלוי בממלכה, אבל למרבה השמחה החוק במדינה גובר על רצונה של החבורה שעוסקת בפשע.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- לדמוקרטיה הישראלית יש בעייה. קישור למאמר בשם- פורעים תוקפים ומוסדות דמוקרטיים. קישור למאמר בשם- הפושע המקומי הוא עבריין בילאומי. קישור למאמר בשם- בלי צו מעצר הכל יבער. קישור למאמר בשם- פורעים תוקפים ומוסדות דמוקרטיים. קישור למאמר בשם- החוק הוא הריבון לא ההמןו.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “החוקים שולטים, לא עבריינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן