הדמוקרטיה חוזרת לעצמה

הדמוקרטיה חוזרת לעצמה

יש המון אנשים מצויינים וטובים בעולם.

למרבה הצער, פה ושם יש מופרעים אלימים, כוחניים ואנוכיים שמזיקים לזולתם. כנראה שזה בגלל חוסר הבנה בעיקרי תורתם או בשל קשיים לשלוט כגיבורים ביצרם.

הרעיון המרכזי בשילטון דמוקרטי הוא שבפני החוק והשוכן במרומים כולנו שוות ושווית. אפלייה וגזענות, כמו גם שנאה, סרבנות ואלימות אינן חלק מחזון הציונות.

מעצם היותינו דמוקרטיה אין אצלנו מלכות עצבניות ולקויות שחובבות שמפנייה בארגזים, מתעמרות בעובדות ועובדים, מורשעות בהליכים משפטיים מביכים ומקבלות עונשים קלים ומגוחכים, ועוד בתשלומים נוחים.

בישראל הדמוקרטית גם לא מושלים רודנים ומלכים שיכולים לצפצף על החוקים, לבגוד בשבועת האמונים כאילו אין אלוהים ולחשוב בטעות שרק הם חשובים.

כל מי שבשגגה מלאת יוהרה חשב שזה המצב עכשיו כנראה מתחרט על שלל שגיאותיו, חטאיו וכישלונותיו. ככה זה בחיים. כשכל הזמן מכזבים, משקרים ומרמים לצרכים אנוכיים ותדמיתיים, בסוף נחשפים ונענשים.

בועידת המפלגה הציונית, זו שהקימה בשממה ליהודים מדינה שחזונה כפי שמפורט במגילה הוא לביטחון, עצמאות, שיוויון ושלום במזרח התיכון, בעוד כמה ימים יתקיים הליך בחירה דמוקרטי כמו שקורה מידי תקופה, וצוות נפלא של מועמדות ומועמדים יבחר לשרת את הקבוצה.

מטיבעם, רוב האנשים הם קצת ביישניים ולא כולם סבורים שהם הכי טובים.

אלה שמאמינים שחשוב להראות לציבור שהם אכפתיים או שסתם רוצים לתקן קילקולים ולעזור לשיפוצים הנידרשים בדרך כלל מנסים לעלות על הבמה או מחפשים מיקרופונים כדי להפיץ מסרים.

כדי לקבל אימון מאנשים ונשים יש לחשוב על כמה דברים. הנה למשל, הציבור לא ממש אוהב עבריינים נכלוליים, פושעים סידרתיים, בוגדים ונאשמים בפלילים שמסובכים עד צוואר בהליכים. אולי זה המצב בגלל הנזקים שנגרמים.

חשוב שלועידת המפלגה יבחרו נציגות ציונית ונציגים אחראיים. הגיע הזמן שהסתה כנגד חזון המדינה וטיפוח שנאה יורדו מהבמה, ושהמדינה תשוב לחזונה, דרכה ותורתה.

יש הרבה דרכים לעזור לאומה להגשים את חזונה, ולפעמים צריך לנסות להכנס אל מתחת לאלונקה, אפילו אם אין דחף בוער להדחף או להפריע. מתוך רצון להמשיך לתרום, התגברתי על הבושה, כבשתי את החרדה ואפילו מצאתי תמונה שהתבקשה.

ללא קשר לתוצאות הליך הבחירה, כבר עתה ברור מהרשימה שהתפרסמה שהמפלגה שהקימה את המדינה שבה לאיתנה. יש שם המון מועמדות נפלאות, מוכשרות ומרשימות, והבחורים נראים דמוקרטים, איכפתיים, אחראיים ומעורבים.

מה אפשר לומר?, זה מצויין שמתארגנות קבוצות דמוקרטיות וציוניות שיעזרו למדינה להתגבר על הנזק הנורא שגרמו לה הפושע הסידרתי שגם חשוד בבגידה ורעייתו המורשעת הלקוייה.

כדי למלא את הנדרש בדמוקרטיה, יש צורך לספר ללא בושה ובלי יותר מידי חרדה שהוגשה מועמדות לבחירתה של הקבוצה. עצם קיום ההליך הדמוקרטי והתאוששות המפלגה שכמעט דעכה הוא כבר הצלחה כבירה.

קישור לרשימת המועמדים לבחירות לוועידה ה- 11 על פי מחוזות- כלל המועמדים והמועמדות. קישור לדף של מועמד אחד. קישור לעוד פרטים באתר אחר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “הדמוקרטיה חוזרת לעצמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן