הגיבורים כובשים יצרים
מאז שאדם ניסה להתחמק מאחריות למעשיו האסורים והאשים את זוגתו חווה, שהזדרזה להתחמק מאחריות ולהאשים את הנחש שפיתה אותה בעודה לכאורה אך קורבן תמים להסתה, כנראה שהיהודים נהנים להאשים אחרים כשהם מבצעים חטאים או מהרהרים בדברים אסורים.
יתכן שסיפור בראשית מנסה להזכיר לנו שיש בנו חמדנות, סקרנות, אנוכיות, תאוותנות, תוקפנות ונטייה קלה לרמאות, שכן זה כנראה קל יותר מאשר להודות בטעות או לקחת אחריות.
כדי להתגבר על הבעייה חז”לינו זכרונם לברכה כנראה ישבו על המדוכה, דנו בסוגיה הסבוכה, ולבסוף פרסמו ססמא קליטה, נכונה ונבונה שרוב הציבור מתעלם מימנה, שכן היא קצת קשה- איזהו הגיבור? הכובש את יצרו. אז זו האימרה, אבל העולם משום מה עוד לא השתנה.
האימרה באמת נפלאה, אבל לרוב היצירים והבצלמים כנראה מאוד קשה עם ההמלצה, והיצר שלהם כל הזמן זומם לעשות מה שבא.
מה עושים אם האברכים הכשרים והמלומדים לא מסוגלים לכבוש את יצרם כגיבורים? סך הכל, לא כולם הם מלאכים צדיקים שנערצים על ידי העם, אז מה עושים איתם? אולי צריך להעלים את כל הילדות ולהסתיר את הנשים, ואז הבחורים יחשבו על דברים אחרים? אם לגברים קשה להשתלט על היצרים כנראה שיש צורך להעניש את הילדות הקטנות ולכסות את הנשים בשביסים.
ציטוט:
“אסור לבת 3 להיכנס בבגד ים לבריכה עם גברים”
עם פתיחת עונת הרחצה, פרסם הרב אליקים לבנון את תשובתו לשאלה בעלון היישוב אלון מורה. לדבריו, ילדה בלבוש חושפני עלולה להביא את הגברים במקום “לידי הרהורי עבירה”
עד כאן ציטוט, ועכשיו נעבר להצעה מקורית ונחמדה שתפתור את הבעייה די בפשטות
האברכים מוזמנים לבוא לבריכה בימים חמים עם בגדי ים שחורים, כשרים, צמודים והדוקים. פקחים חילוניים יסתובבו בין הרוחצים והמשתזפים שמציצים לכל הכיוונים ויצלמו את ביגדי הים כדי לזהות שינויים חשודים.
מי שגופו יעיד שמוחו עוסק במחשבות אסורות יתבקש לעזוב את המקום ללא השהייה, שכן לכאורה יש לו מחשבות כפירה וזימה, וזה מסכן את הרוחצות בבריכה.
בצורה זו, הילדות יוכלו לרחוץ, לשכשך ולטבול ללא הפרעה בימי החמה, וכל הגברים בביגדי ים שחורים, הדוקים וכשרים שלפקחים נראה מהתמונה שבעבורם שליטה על היצר זו בעייה בינונית או מלאה יסולקו מהזירה.
קישור למאמר בוואלה.
ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר