אנרגיה ירוקה תמנע מלחמה

אנרגיה ירוקה תמנע מלחמה

חלילה, אם באיראן לא ישארו מתקני נפט בגלל איזה מהלומה מפתיעה שתגיע בלילה, רווח כלכלי גדול מאוד יבוא לצאר של מוסקבה.

האומה המוסלמית שתוקפנות ואלימות היא דרכה כנראה התפתתה להאמין שהרודן של הרוסים אוהב מוסלמים, אפילו שהוא סייע לרופא העיניים לרצוח מאות אלפי סורים.

הצאר קונה אמצעים וגם מעביר לאיראנים טילים קיצרי טווח, כנראה בתיקווה להפילם בפח. סך הכל, ניסיון איראני תוקפני לגרום נזק לשכנות קרובות או רחוקות עלול להוביל לכך ששדות הנפט שלהם יעלו בלהבות, וזה קצת יפגע להם בשמונים אחוז מההכנסות וגם יעורר בארצם מהומות רציניות.

ציטוט:

רוסיה ואיראן ממשיכות להדק ולחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן, דווקא בחסות ההסלמה והחשש ממלחמה נרחבת באזור. לצד ההיערכות לשיגור נרחב של טילים וכטב”מים מאיראן לישראל – בטהראן צפויים להעביר בקרוב לרוסיה מאות טילים מתקדמים, כך דווח אמש (שישי) ברויטרס.

במקביל, בארה”ב מביעים דאגה מכך שאיראן מתקרבת לנשק גרעיני.כמה מקורות דיווחו לרויטרס כי איראן צפויה להעביר לרוסיה בתוך זמן קצר מאות טילים בליסטיים קצרי-טווח מסוג פתאח-360 (יעילים לטווח של כ-120 ק”מ). על פי הדיווח, בתקופה האחרונה התאמנו באיראן עשרות חיילים ואנשי צבא רוסים בהפעלת הטילים המתקדמים, כמו גם טילים אחרים.

עד כאן ציטוט.

לאור שלל הפירסומים הקודמים, הצאר של הרוסים יודע שישראל ואמריקה לא ירשו לאיראנים החצופים לפתח אמצעים מסוכנים. סביר שהוא משוכנע שהצתת עימות במזרח התיכון יביא לו המון ממון.

יתכן שהאיראנים חושבים שניתן לסמוך על הצאר של הרוסים, כאילו שהוא רוצה לסכן את מקורות האנרגיה שהוא עצמו מוכר לשווקים. במציאות, הרס שדות נפט איראניים בעצם מאוד יעזור לרוסים למכור נפט במחירים מופקעים.

מה שטוב במאבקים העולמיים מפחידים על מקורות אנרגיה ורווחים זה שהעימות בעצם מאוד יתרום לפיתוח אמצעים ירוקים שלא מחייבים תלות באחרים.

למעשה, ברגע שכל מדינה תוכל לייצר מספיק אנרגיה בכוחות עצמה רוסיה כנראה כבר לא תהייה מעצמה, שכן הביקוש לכלי המלחמה שלה או להזרמת אנרגיה מימנה יפחת בהדרגה.

ללא קשר לרצונו של הרודן של רוסיה, מה שכנראה יפגע באיראן, במידה והיא תהייה תוקפנית או חצופה, זה מערכות ההגנה.

אחרי שאיראן תבין שהיא לגמרי חשופה יתכן שהיא תסכים להיות קצת יותר גמישה בנושא הסדרה. אין באמת צורך להעלות את מחירי הנפט בבורסה, להלהיט ולהרעיל את האווירה החמה ממילא או לסייע לצאר לעשות קופה.

במקום לבזבז המון כסף על מלחמה אולי כדאי להתחיל לייצר אנרגיה זולה ללא הגבלה. בצורה זו, רשעים רודניים ששולטים במאגרי נפט כבר לא יהיו שחקנים חשובים בזירה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- יש מזימה לחסל את הדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- יש טון של זדון בשילטון. קישור למאמר בשם- מניעים זרים, סיכונים ונאשם בפלילים. קישור למאמר בשם- אולי עמלה זו התשובה? קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן