איפכא מסתברא זו בעייה

איפכא מסתברא זו בעייה

הערכת מצב שגוייה שלא כוללת גם התחשבות באפשרות שונה בעזרת איפכא מסתברא עלולה להוביל לאסון שיפגע באומה שכבר מספיק סבלה.

ההנחה שראש הכנופיה שמסובך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה, אחראי לאסון מזעזע, למחדל ביטחוני נורא לאחר העברת תשלומים לטרוריסטים רצחניים במיזוודה והתעלמות מקריאות האזהרה, כבייכול מעוניין לקיים את שבועת הנאמנות למדינה היא נחמדה, אבל לא ממש עןמדת במבחן התוצאה.

למעשה, המלחמה נמשכת חודשים רבים, לא השיגה את יעדיה והפושע מתעקש לקלקל כל הצעה לעיסקה. בעברית קלה, במבחן התוצאה נראה שאין לו רצון לסיים את המערכה, כנראה מתוך הבנה שבתומה הוא יזכה בהדחה, הרשעה והענשה.

יתכן שמסיבה זו ישראל מידי מחסלת בכירים ומעצבנת יריבים, שמייד יורים עלינו מאות טילים, וזו סיבה מצויינת להמשיך בקרבות שלא מסתיימים.

ציטוט:

הערכות מערכת הביטחון: עסקת חטופים תעצור את מתקפות חיזבאללה על הצפון.

לפי מערכת הביטחון, בעוד כשבועיים הפעולה ברפיח תסתיים ולכן ישראל תצטרך לחתור לעסקה חטופים ואחריה להביא להכרעה בצפון במסגרת צבאית או בהסכם.
ציטוט:

פה אחד: מנהיגי ה-G7 תומכים במתווה ביידן לעסקת חטופים.

מנהיגי מדינות ה-G7 התאחדו בתמיכתם בעסקת החטופים המוצעת ובירכו את ישראל על קבלת העסקה. כמו כן, המנהיגים גינו צעדים שנועדו להגביל את הרשות הפלסטינית ולמנוע ממנה כספים. ההחלטה גם גינתה אלימות של מתנחלים קיצוניים נגד פלסטינים.

עד כאן ציטוט.

כאמור, ההנחה שראש הכנופייה מעוניין להגיע להסדרה רגועה עשוייה להיות שגוייה או מוטעה. למעשה, נראה שהפושע פועל מתוך מאמץ להבעיר מהומה אלימה ולהעצים את הלחימה, שהרי הוא מבועת מהמחשבה על הרשעה וישיבה בתא בלי תהילה.

זה לא ממש משנה אם העולם כולו, ראשי מערכת הביטחון וגם אזרחיות ואזרחי המדינה רוצים הסדרה. למורשעת הלקוייה ולבעלה הפושע כנראה יש תוכנית קצת שונה, והיא לא כוללת התחשבות בטובת האומה.

בקיצור, כלל לא בטוח שהמשפחה הלקוייה שהסתבכה בערכאה רוצה רגיעה, וזו עוד דוגמה לנזק הרב שנגרם לאומה שכבר מספיק סבלה.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- פידיון שבויים ופושע עם אישומים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן