דוגמא אישית וכנופייה עבריינית

דוגמא אישית וכנופייה עבריינית

הדמוקרטיה הישראלית לוחמת בדרום, יום יום וגם בלילה. היא פועלת בנחישות כנגד הטרור בגדה ומותקפת ללא סיבה בגזרה הצפונית כמעשה שיגרה. למעשה בשתי הגזרות המון אוכלוסייה פונתה מביתה בגלל הבעייה הנפיצה.

במבחן התוצאה אין עדיין עסקה שתעצור את המלחמה באף גיזרה ותשיב את החטופות והחטופים הבייתה.
כנראה שהכשל הזה קורה בגלל שהנאשם בשלל כיתבי אשמה, זה העבריין הסידרתי שאישר מימון לטרוריסטים רצחניים בעזה וגם חשוד בבגידה בשבועת הנאמנות שניתנה, מפחד לאבד שליטה ולסיים כמורשע בתא.

אז מה עושים בהנהלה כשיש סכנה למדינה ומתנהלת מילחמה? יוצאים לחופשה.

ציטוט:

הכנסת תצא בסוף החודש לפגרה בת שלושה חודשים; קרובי חטופים הביעו מחאה.

המחנה הממלכתי הגיש הצעת חוק לביטול הפגרה, אך לשם קידומו דרוש שיתוף פעולה מצד הקואליציה. בנייר עמדה שהוגש לקראת דיון בנושא בוועדת הכנסת נכתב כי הפגרה צפויה להיות הארוכה ביותר בכנסת. משפחות של חטופים מחו בדיון: “יש שם 120 חטופים ואתם יוצאים לחופש”

עד כאן ציטוט.

קצת חבל שמנהיגים עברייניים, אנוכיים, נכלוליים, כוחניים, כזבניים ומסוכנים גורמים סבל אדיר למיליוני אזרחיות ואזרחים.

באופן תיאורטי, בדמוקרטיה, להבדיל מהמצב המזעזע במישטרים רודניים, מלכותיים או טרוריסטיים, לציבור לכאורה יש זכות לקבל יחס הוגן ומתחשב מההנהגה.

מצער לחשוב שהכנופייה העבריינית זוממת להוציא את המליאה לפגרה ארוכה ומהנה בזמן שהאומה במלחמה. מה, הפושע חושש שתבוא הצבעת אי אימון בו בגלל המחדל הנורא, החשד בבגידה או פישעי המלחמה והסרבנות לקיים את חזון האומה, שהוא לשיוויון, ביטחון והסדרה?

איך יחושו הלוחמים והלוחמות כאשר ידווח בכותרות שנבחרי וניבחרות הציבור נשלחו לחופשה נעימה בעוד שמתחוללת מלחמה? חברי וחברות הכנופייה יתפנקו בבילויים ומנוחה בעוד שהצבא לוחם, סופג אבידות, מתאמץ, מזיע ומקריב עצמו למען המדינה?

את הצוערים הרצוצים בקורס קצינים מנסים ללמד איך להיות מפקדים טובים. מי שלא נרדם, נחר או חלם בזמן השיעורים אולי זוכר שמתן דוגמא אישית חיובית היא אחת מהתכונות הנידרשות לקצין כדי שהחיילים לא יחושו מנוצלים או מושפלים. סך הכל, זה לא יפה לבקש מאחרים לעשות מאמצים בעוד שהמנהל נח בצל ושותה מיץ תפוזים.

הקצינים בישראל צועקים- “אחרי”, ובכך מדגימים לחיילים שצריך לחתור למגע ולנטרל סיכונים מפחידים.
מה צועקת המליאה שכנופייה עבריינית שולטת בה? ניתן לצבא לילחום ונצא לנו לחופשה? זה ראוי לצאת לנופש בזמן מילחמה? גם החטופות והחטופים בעזה יסעו לנפוש באווירה נעימה ליד בריכת שחייה?

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- יתכן שמורשעת לקוייה שולטת במדינה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן