תהייה חקירה לאסון שגרם הפושע

תהייה חקירה לאסון שגרם הפושע

הנאשם בשלל כיתבי אשמה שגם חשוד בבגידה בעבור עמלה ובאחריות לאסון לאומי נורא ניסה להאשים את הצבא בכישלון המזעזע, אפילו שהוא היה זה שאישר מימון לטרוריסטים רצחניים בעזה והתעלם מכל קריאות האזהרה שהשמיעו ראשי מערכת הביטחון כולה.

המאמץ לגלגל אחריות על אחרים מאפיין פושעים סידרתיים שמפחדים לקחת אחריות על מחדלים, כשלים ומישגים. למרבה השמחה, עבריינים לא תמיד מצליחים לדרוס ולרמוס את החוקים כמו שהם רוצים.

ציטוט:

בעקבות עמדתה של היועמ”שית שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית, החליט בג”ץ להקפיא את עבודת מבקר המדינה בצה”ל ושב”כ. בכך, בג”ץ מפנה את הדרך להחלטה שהגוף היחיד שצריך לחקור את מחדל. באוקטובר הוא ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, לא תהייה בדיקה של הצבא בזמן מלחמה, דבר שהיה מזיק למדינה. מזימתו של הפושע לגלגל אחריות נכשל, והבדיקה תכלול את תפקודו שלו כראש הממשלה לאור מבחן התוצאה.

מי שיחקור ויבדוק את הפרשה העגומה לא יהייה חבר של הפושע שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה. במקום זה, מעלליה המסוכנים של הכנופייה והעומד בראשה יבדקו בקפידה, אפילו שהסיפור בעצם כבר ברור לכל המדינה שכבר יותר מידי סבלה.

סביר שלאחר שהועדה הנכבדה שטרם הוקמה תגלה לנו שפושע סידרתי מימן טרוריסטים רצחניים, התעלם מהמזהירים הרבים ושגה בכל החישובים יבואו כיתבי אשמה, הרשעות ועונשים.

ככה זה בחיים. לפעמים מסתבכים בפלילים, או מצייתים בהכנעה להנחיות ממורשעת עם ליקויים ורק אז מתחרטים. פעם אדם לכאורה האשים את חווה, והיא את הנחש שפיתה אותה, אבל ללא קשר להשמצות ולניסיונות ההתחמקות מלקיחת אחריות ישירה, כל המעורבות והמעורבים זכו להענשה.

דומה שמאז ימי המקרא הסיפור קצת שונה, והיום הנחש מנסה להאשים את הצבא, ללא הצלחה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- בזכות אסון נורא יש הבנה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “תהייה חקירה לאסון שגרם הפושע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן